MEZOTERAPİ

“Az ilaçla daha aktif tedavi”  Dr. Michel Pistor

Mezoterapi

1952 yılında Dr. Michel Pistor tarafından geliştirilen 1987’de Fransız Tıp Akademisi tarafından tıbbi bir tedavi yöntemi olarak kabul edilen mezoterapi yöntemi, ilk olarak genel tıbbi sorunların tedavisinde (bel, boyun, sırt, kalça, diz ve ayak bileği ağrıları, çeşitli deri hastalıkları, keloid tedavisi, alerjik hastalıklar gibi) kullanılmıştır. Zamanla estetik amaçlı uygulamalar yapılmıştır.
Ana vatanı Fransa olan mezoterapi bugün tüm dünyada kabul görmüş ve ülkemizde de yaygın olarak kozmetik dermatolojide ve tıbbın diğer alanlarında kullanılmaktadır. Türkiye ‘de bir mezoterapi derneği kurulmuştur.
Günümüzde kırışıklık ve sarkmaların giderilmesi, çatlakların azaltılması, zayıflama, selülit ve bölgesel yağlanma gibi sorunların tedavisinde yaygın olarak kullanılmaktadır.  Latince mezo(orta) ve terapi(tedavi) kelimelerinden meydana gelmiş olup orta deri tedavisi anlamındadır. Mezoterapi, tedavi edilecek bölgeye ve hedefe göre kişiye özel hazırlanan vitaminler, mineraller, aminoasitler, enzimler ve homeopatik ilaçların kombinasyonu, mikroenjeksiyon tekniği ile cildin orta tabakasına enjekte edilmesi biçiminde uygulanır. Mezoterapide küçük miktarlarda yapılan mikroenjeksiyonlarla ilaçlar direkt olarak problemli bölgeye verilir ve genelde herhangi bir yan etkiye neden olmaksızın sorun giderilir.
Tedavi edilecek duruma bağlı olarak, çok ince iğne uçları ile uygulanır. Hazırlanan karışımda kullanılan ilaçların farmakolojik özelliklerini ve birbirleri ile olan etkileşimlerini bilmek önemlidir. Seans sayısı uygulama yapılacak hastaya, problemin derecesine ve mikroenjeksiyonun yapılacağı bölgeye bağlı olarak belirlenir. Dolayısıyla uygulamanın uzman hekim tarafından yapılması gerekir.