Manuel Terapi

parmakların mucizevi enerjisi

Manuel Terapi

MANUEL TERAPİ

“Manus” el, “terapi” tedavi demektir. Omurganın doğal yapısında olmayan eğriliklerin, fıtıkların, kaymaların, sinir baskılarının sonucunda oluşan sayısız şekilde hastalık, belirti ve semptomların özel eğitim almış (doktorların ihtisas değişme üniversitelerinde) doktorun ellerini ve vücudunu kullanarak bilim adamları tarafından hazırlanmış zararsız yöntemlerle (K.Levit-Çekoslavakya, Meyitland-İngiltere, Klimenko A.V.-Ukrayna, Kuznetsov-Moskova, Keller-Zaporojye) omurganın düzeltilmesine manuel terapi(kayropraktik,osteoped) diyebiliriz.

TARİH

Hipokrates M.Ö. 5.yy’da manuel terapiyle birçok hastalığın tedavi edilebileceğini yazmıştır. Eski halklardan Orta Asya,Hindistan,Orta ve Doğu Avrupa’da bu tedaviyle ilgili yazılar günümüze kadar ulaşmıştır. 20.yy’ın 2.yarısında osteopatlar ve kiropatlar bu tedaviye daha bilimsel yaklaşmaya başladılar.1882’de İngiltere’de Stil ve Kirskvill ilk olarak osteopatların tıp okulunu açmışlardır.1895 yılında Palmer Amerika’da kayropraktikler tıp okulunu açmış ve orada ve tıp eğitimi olmayanlar eğitim almışlardır.1903’te Negel “Kayropraktikte Yöntemler” kitabını yazmıştır.1910’da Abrams Manuel terapiden önce vibromasaj, galvanik ve sinosoyidal cereyan kullanmıştır.1950’li yıllarda resmi tıp manuel terapi yöntemlerini kabul etti.1962’de Dünya Manuel Tıp Federasyonu kuruldu ve üyelerinin yalnızca tıp doktorları olacağı bildirildi.Daha sonraları birçok ülkede uzmanlık programı veren tıp üniversitelerinde doktor yetiştirilmeye başlandı.

İNDİKASYONLAR

Eklem ağrıları, boyun tutulmarı, ağrıları, tortikolis (boyun dönmesi), baş ağrıları, damar distonileri, vertebro-bazilyar yetmemezlik(baş dönmesi, dengesizlik), çene-eklem tutuklukları, omuz artrozu, tenisçi dirseği,tonel sendrom, kollarda uyuşma ve ağrı, kollarda güçsüzlük, sırt ağrıları, sırt kireçlenmeleri, iç organlarda fonksiyonel bozukluklar bel ağrıları, bel fıtıkları, boyun fıtıkları, omurga eğrilikleri, kostalarda ağrı, siyatik sinir ağrıları, bacak uyuşmaları, koksartroz, geniartroz, kuyruk sokumunda ağrılar ve batmalar (koksigenius).

KONTRENDİKASYONLAR

70 yaş üzeri, diskin düşmesi, omurga kanalına disk ve diğer dokuların sekvestrasyonu (akması), disk mielopatileri, bacakların felci, pelvik organların fonksiyon bozuklukları, masif his bozukluğu, omurga ve omurilik tümörleri, spesifik ve gayrispesifik omurga iltihabik hastalıkları, omurganın ve omuriliğin ağır travmaları, 2.derecenin üstünde skolioz, ameliyat edilmiş omurga, spondilolistes, iç organ ve sistemelrin önemli hastalıklar ı(infarktus), romatizmin aktif evresi, sakralizasyon, lumbalizasyon.

KAYNAKLAR:

-Barre J.”Sur on syndrome sympathoque cervical posterieur”(1926)
-Barischı-Rocheix W. “Migraine servicale”(Bern,1949)
-Bateman J.E. “The shouder and neek” (Philadelphia,1972)
-Duncan W.-Hoen T. “New approach to diagnosis of herniation of intervertebral disc”(Gynec,1942)
-Gaymans G. “Die bedeutung der Atemtypen for mobilisation der Wirbelsaule”(Man.Med.,1980)
-Vereşagin H.V. “Vertebro-bazilyar sistem patolojisi ve beyin kan dolaşımı bozukluğu”(Medisi na,1980)
-Gaydenko V.S.-Rudenko İ.V.-Galanov V.”Omurganın bel-sakral bölgesinde manuel reflektör tedavi”(1980)
-Kogan O.G.-Şimit İ.R.-Tolstokorv E.S. “Omurga osteohondrozlarında rehabilitasyonun teoritik esasları”(Moskova,1985)
-Popelyanskiy Y.Y. “Sinir sisteminin vertebrogen hastalıkları” (1983)
-Yumaşev G.S.-Furman M.E. “Omurganın osteohondrozları” (1984)